יחסי שכנים הם עניין מורכב מטבעו, אולם, אין כל ספק, כי נושא ועד הבית הוא זה שאחראי על מרבית החיכוכים הפנימיים בבניין ועל מחלוקות המתגלעות מפעם לפעם בכל הקשר רלוונטי, החל ברמת הניקיון וכלה בגובה דמי הוועד. היות וכך, ניהול ועד הבית הפך עם השנים לאחד התפקידים הפחות אהודים בישראל, אשר, לרוב, נכפה על אחד הדיירים בהתאם לתורנות מסוימת או נתון בידיו של שכן אכפתי המתנדב לתפקיד ומחזיק בו לאורך שנים, מתוך דאגה כנה למראה הבניין.
כך או כך, ניהול ועד הבית מהווה כאב ראש מתמשך לדייר המופקד עליו, אשר נאלץ להתמודד מול שכנים סרבנים הממאנים למלא את חלקם באחזקת הבניין וגם מול דיירים הממלאים את חובתם אך אינם מרוצים מרמת תחזוקת הבניין, אשר איננה מספקת, לרוב, בהתחשב בגירעון המתמיד בו מצויה קופת הוועד.
הפתרון האולטימטיבי, אשר אומץ בידי חלק מוועדי הבתים, הוא מסירת מושכות ניהול הוועד לידי חברת אחזקה חיצונית אשר נוטלת את האחריות על כתפיה והופכת את ניהול הוועד להליך ממוסד המתפקד באופן שוטף, ללא בעיות גבייה וללא טרחה מצד הדייר המופקד על ועד הבית.
רשת הביטחון המושלמת לוועד הבית
איגוד ועדי בתים, אשר מאחוריו לקוחות מרוצים רבים בפריסה ארצית, מעמיד לרשות לקוחותיו את מעטפת השירותים המקיפה בענף, המספקת מענה לכל רובד ניהולי של ועד הבית.
גבייה
גביית דמי הוועד היא, ללא כל ספק, האגוז הקשה ביותר לפיצוח במלאכת ניהול ועד הבית וכרוכה בטרחה רבה מצד הדייר המופקד על ניהולו. גבייה ישירה וידנית היא תהליך מתיש בהחלט המתחיל בתליית תזכורות על לוח המודעות המשותף, וממשיך, בלית ברירה, בנקישות על דלתות השכנים, תוך תיאום לוח הזמנים האישי למועד הנוח לכל אחד מהדיירים. מעבר לאי הנוחות ולחוסר הנעימות הכרוכים בגבייה מסוג זה, המפגש הבלתי אמצעי עם השכנים מייצר התמודדות חזיתית מול דיירים סרבנים המגיעה, לרוב, לכדי סכסוך אישי מיותר לחלוטין.
היות וכך, ועדי בתים שונים נוקטים בצעד שמטרתו לפתור את הבעיה, אך למעשה, הופך את הגבייה למסורבלת עוד יותר: מעבר לגביית דמי הוועד באמצעות הוראת קבע בנקאית. לשיטת גבייה זו חסרונות רבים, היות והיא מסורבלת לביצוע בשלב ההתחלתי, ובזמן אמת, איננה גמישה ואיננה מאפשרת לשנות את גובה סכום הגבייה בהתאם לצרכים משתנים כמו שיפוץ, תיקונים שונים ועוד. כמו כן, הגבייה באמצעות הוראת קבע איננה מאפשרת לבצע גבייה מדיירים שעזבו את הבניין אך השאירו מאחוריהם חובות לקופת הוועד, וכאשר נוצר צורך לעדכן את סכום הגבייה מחדש, הדייר האחראי על ניהול הוועד נאלץ להתמודד עם הליך ביורוקרטי מתיש מול הבנק. במבחן התוצאה, סביר להניח שגישת הגבייה הישנה והשנואה, הכרוכה בהתמודדות אישית מול השכנים, תהיה קלה יותר ומורכבת פחות בהשוואה לניהול הגבייה בבנק.
גם אצלכם זה יכול להיות אחרת
איגוד ועדי בתים הופך את הגבייה לקלה, יעילה ואפקטיבית מאי פעם, כשהוא מאפשר לבצע את הגבייה באמצעות כרטיסי אשראי, תוך התאמת תאריך הגבייה לנוחותו ולשביעות רצונו של כל דייר, ותוך מתן מענה מידי לשינויים פתאומיים או קבועים בגבייה. אם הבניין נזקק לשיפוץ כזה או אחר או אם צינור מרכזי שהתפוצץ העלה באופן משמעותי את דמי הוועד לחודש מסוים, העניין יסודר על הצד הטוב ביותר ובמקסימום יעילות באמצעות גבייה מוגדלת, אותה ניתן לפרוס לתשלומים במטרה להקל על הדיירים המעוניינים בכך. גם אם ועד הבית החליט להעלות את סכום הגבייה החודשי באופן קבוע או דווקא להפחית ממנו, המטלה תבוצע לשביעות רצונו המלאה וללא כל טרחה מצדו.
גם ההתמודדות מול דיירים סרבנים, הנחשבת להצלחה הגדולה של איגוד ועדי בתים, הופכת לישימה באמצעות תשלום ועד בית בכרטיס אשראי, כאשר דיירים סרבנים, גם כאלה הנחשבים לקשוחים ביותר, וגם כאלה שכבר עזבו את הבניין אך הותירו מאוריהם חוב כבד בקופת הוועד, מגיעים להסדר מול מומחי איגוד ועדי בתים, ובמידת הצורך, פורסים את סכום החוב באופן שיוכלו לעמוד בו.
חסל סדר ערימות שיקים הנזקקים לטיפול פרטני מדי חודש, לא עוד פנקסי קבלות אשר הופכים את חייו של הדייר האחראי למורכבים מאי פעם ולא עוד חקירות צולבות מצד שכנים המבקשים לקבל דיווח מפורט על אופן ניצול כספי הוועד.
איגוד ועדי בתים מספק מדי חודש דו"ח פרטני ומקיף, הכולל את כל הפרטים הרלוונטיים בדו"ח מסכם אחד, ברור ומאיר עיניים. זאת ועוד, האיגוד מספק ללקוחותיו דו"ח חצי שנתי מפורט. לדייר האחראי לא נותר אלא לתלות את הדו"ח על לוח המודעות בבניין וליהנות משקט נפשי לכל אורך הדרך.
תשלומים
במטרה לצמצם ככל האפשר את האחריות המוטלת על כתפיו של ועד הבית, איגוד ועדי בתים אחראי על נושא התשלום לספקי השירות השונים לבניין, כדוגמת חברת החשמל, מנקה הבניין, הגנן ונותני שירותים אחרים המספקים את שירותיהם באופן שוטף לדיירי הבניין. במקביל, איגוד ועדי בתים אף מופקד על העברת התשלום לנותני שירותי מזדמנים, כדוגמת אינסטלטור, בודק מעליות ואחרים, המספקים את שירותיהם לדיירי הבניין באופן מזדמן.
העברת התשלומים מתבצעת ללא כל מעורבות מצד ועד הבית, באופן שוטף ויעיל, תוך צמצום העול הטכני המונח על כתפי ועד הבית.
ייעוץ משפטי / אכיפה משפטית
ההתמודדות מול דיירים סרבנים אשר אינם מעוניינים לשלם את דמי הוועד כנדרש, היא עניין משפטי מכל בחינה. בניגוד לאיגודים אחרים המספקים ייעוץ משפטי תמורת חברות שנתית באופן מסורבל ובשעות מצומצמות, איגוד ועדי בתים מציע ייעוץ משפטי שוטף, מהיר וזמין, בהתאמה פרטנית לאופי הדייר הסרבן. המחלקה המשפטית של האיגוד מטפלת בכל היבט משפטי נדרש, החל בשליחת מכתבי התראה החתומים בידי עורך דין וכלה בהגשת תביעות משפטיות וניהולן.
כחברה שמאחוריה ניסיון מקצועי עשיר בהתנהלות מול דיירים סרבנים, מומחינו מצליחים להגיע להבנה גם מול הסרבנים הכבדים ביותר, תוך הגעה להסדר המקובל על כל הצדדים, אשר יאפשר להם לפרוע את חובם בכבוד.
הוזלת סל השירותים
הוזלת סל השירותים השונים לבניין מוענקת על ידי איגוד ועדי בתים כבונוס בלעדי ללקוחותיה. עם ההצטרפות לאיגוד, מומחינו מבצעים הערכה מקיפה וכוללת של מערך השירותים המסופק לבניין ומציעים מניסיונם אמצעים להוזלה משמעותית של השירותים. במקרה הצורך, כאשר קופת הועד איננה מתנהלת באופן תקין, מומחינו אף יבנו תכנית פיננסית מתאימה שתאפשר לוועד הבית להתנהל באופן חסכוני ומחושב.
גולת הכותרת בנישת הוזלת השירותים על ידי איגוד ועדי בתים מתמקדת בתחום המעליות, אם בשירותי אחזקת מעליות ואם בשירותי בודק מעליות. כלל הלקוחות המצטרפים לאיגוד נהנים מהוזלה של 25% – 10% בעלויות הכרוכות באחזקת המעלית ומשירותי בדיקת מעליות בתעריפים נמוכים באופן משמעותי מהמקובל בשוק.
אז מה בעצם ההבדל בינינו לבין עשרות חברות אחזקה אחרות?
בניגוד לחברות אחזקה אחרות אשר מנהלות את ועד הבית בשלט רחוק, תוך בחירת ספקי השירות השונים וללא כל מעורבות מצד דיירי הבניין, הנאלצים לקבל תכתיבים מלמעלה, אנו משאירים את מושכות הניהול בידי הדיירים ומספקים לוועד הבית את מעטפת השירותים האופטימלית הנדרשת לניהול תקין, לבניין מטופח ולהרמוניה בין הדיירים.